دات نت نیوک
ریسک ساخت‌وساز مشارکتی را حذف کردیم
مدیر سایت
/ Categories: Uncategorized

ریسک ساخت‌وساز مشارکتی را حذف کردیم

مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که در صندوق‌های زمین و ساختمان ریسک ساخت و سازهای مشارکتی مبتنی بر اعتماد مردم حذف می‌شود، گفت:‌ ایجاد صندوق زمین و ساختمان باعث اطمینان از فعالیت ارکان مختلف ساخت و ساز کشور است.
به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمدهاشم بت‌شکن در مراسم بهره‌برداری از نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور (پروژه نسیم) اظهار کرد: صندوق‌های زمین و ساختمان نهادهای جدیدی هستند. در خصوص پروژه‌ها رویکردهای سنتی متفاوتی را داریم که خیلی از ساخت و سازها به ویژه در بافت‌های فرسوده مشارکتی است.

وی ادامه داد:‌ به شکل عمومی متاسفانه تجربه موفقی را در شرکت-پروژه نداریم که شاید یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ناموفق در مشهد اجرا شد که نمی‌توانم نام آنرا ببرم. این یکی از نمونه‌های ناموفق به کارگیری اعتماد عمومی بدون نظارت بود.

وی یادآور شد: ایجاد صندوق زمین و ساختمان باعث اطمینان از فعالیت ارکان مختلف ساخت و ساز کشور است.

وی با اشاره به ریسک نقدشوندگی در پروژه‌های ساختمانی سنتی، گفت: اما امروز یونیت‌های صندوق‌های مذکور در فرابورس قابل خرید و فروش است و هر روز قیمت می‌خورد. سومین ریسک هم قیمت گذاری بود. ریسک دیگر نبود استراتژی خروج در پروژه‌های سنتی بود که در پروژه‌های زمین و ساختمان دیگر چنین مانعی را نداریم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این‌که منابع مالی به صورت درست به پروژه تخصیص یافت، گفت: برای اولین موضوع گارانتی را به خریداران پروژه ارائه می‌کنیم و اطمینان خاطری برای مردم جهت کیفیت بالای ساخت و ساز در این پروژه است.

بت‌شکن یادآور شد:‌ ضرورت دارد دو نهاد صندوق‌های منطقه‌ای و توسعه گر ایجاد شود که فکر می‌کنم بخش عمده‌ای از تامین مالی پروژه‌ها از این طرق انجام می‌شود.

Next Article علت افزایش قیمت مسکن در بعضی نقاط پایتخت
Print
1691 Rate this article:
No rating

Please login or register to post comments.